Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

LLETANIES A LA SANTÍSSIMA TRINITAT


Tortosa catedral museu Trinitat stFcescAssis Valenti Montoliu 0001 1
 (Un anuncia el text assenyalat amb un punt, la resta respon la lletra en cursiva.
Vigileu que la resposta va canviant segons els tipus d'anunciat.
Evidentment si hom ho resa sol ho ha de dir tot.)

  •  Déu del cel, Pare omnipotent 
                                                  R.  A Vós, Senyor, honor i glòria 
  • Déu Fill, Redemptor del món 
  • Déu Esperit Sant, font de l'amor 
  • Santíssima Trinitat, un sol Déu 
  • Rei del cel, immortal i invisible 
  • Creador, conservador i governador de cel i terra. 
  • Vida infinita, en la qual, de la qual i per la qual vivim 
  • Vida única i divina en tres Persones 
  • Glòria del cel, esperança suprema dels homes 
  • Sol diví de llum increada i eterna 
  • Immensitat eterna, principi i fi de totes les coses 
  • Menjar diví dels Àngels 
  • Arc irisat de pau i de clemència 
  • Primera llum que ha il·luminat el món 

  • De mals de tota mena 
                                R.  Deslliureu-nos, Trinitat Santíssima 
  • De tota mena de pecats 
  • De vostres ires i càstigs 
  • De mort sobtada i en mala hora 
  • Dels paranys de l'esperit maligne 
  • D'ires i odis i malvolences 
  • De l'esperit de deshonestedat 
  • Dels llamps i de les tempestes 
  • Del flagell del terratrèmol
  • De pesta, de fam i de guerra 
  • De la mort eterna 
  • Per ser com sou, un sol Déu en tres Persones 
  • Per la igualtat essencial de les vostres Persones 
  • Per la grandesa del misteri de la vostra Trinitat 
  • Pel nom inefable de la vostra Trinitat 
  • Pel molt que estimeu les ànimes que són devotes de la vostra Trinitat 
  • Pel gran amor amb què deslliureu de mals els pobles on hi ha algun devot de la vostra Trinitat 
  • Per la virtut divina que doneu als vostres devots, per triomfar de l'esperit maligne 

  • A nosaltres, pecadors 
                                   R.  Feu-nos la gràcia,Senyor 
  • Que la devoció a la vostra Trinitat ens faci forts per a vèncer el dimoni 
  • Que la vostra gràcia faci més viva, cada dia, en la nostra ànima, la imatge de la vostra Trinitat 
  • Que la pietat dels cristians s'aparti de les vanitats mundanes, fent-se més digna de la vostra Trinitat 
  • Que tots arribem a aconseguir les gràcies que teniu preparades per als devots de la vostra Trinitat 
  • Que en confessar nosaltres el misteri de la vostra Trinitat, s'esvaeixi tota error i heretgia 
  • Que hi hagi pau entre els homes i concòrdia entre els prínceps cristians 
  • Que les ànimes del Purgatori trobin suavitat i consol en el misteri de la Santíssima Trinitat 
  • Que us digneu escoltar les nostres pregàries


    (Ara es diu tres vegades) . 
    Sant Déu! Sant Fort! Sant Immortal! Deslliureu-nos sempre de tot mal! 


    Preguem: Jo dedico i consagro tot el que hi ha en mi, a Déu: la meva memòria i les meves accions, a Déu Pare; el meu enteniment i les meves paraules, a Déu Fill; la meva voluntat i els meus pensaments, a Déu Esperit Sant; el meu cos, el meu cor, la meva llengua, els meus sentits i tots els meus dolors, a la sacratíssima Humanitat de Jesucrist «que no dubtà a lliurar-se en mans dels pecadors i sofrir el turment de la Creu».